Etsin teosta nimeltä "Kukkivat kummut". Kyseessä ei kuitenkaan ole Laila Hietamiehen kirjoittama teos vaan tämä kirja olisi julkaistu vuonna 1968 tai sitä…

Kysytty

Hei!

Etsin teosta nimeltä "Kukkivat kummut". Kyseessä ei kuitenkaan ole Laila Hietamiehen kirjoittama teos vaan tämä kirja olisi julkaistu vuonna 1968 tai sitä ennen. Osaisitteko kertoa mikä / kenen kirja olisi kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansallisbibliografia Fennica tietää kertoa, että nimellä ”Kukkivat kummut” on julkaistu Hietamiehen teoksen lisäksi Pekka Jäntin sukututkimuskirja ”Kukkivat kummut: kertomus Jäntti-suvun alkuvaiheista lähtien Rautalammilta 1561 ja lähinnä Karstulan - Saarijärven sukuhaaraa seuraten”, mutta se on ilmestynyt vasta 1985. Voisiko kyse olla Tuovi Aarnion eli Annikki sankarin romaanista ”Kukkivat rauniot” (1957)? Siitä on julkaistu myös kolmas painos 1958.

Fennicassa on periaatteessa kaikki suomeksi ilmestynyt kirjallisuus, eikä muistakaan tutkimistani tietokannoista löytynyt viittauksia muihin kuin noihin kahteen kirjaan nimellä ”Kukkivat kummut”. Jos kirjan nimi on jotakin muuta, sitä on aika vaikea löytää näillä tiedoilla. Mikäli se ei ole kumpikaan yllä mainitusta, löytyisikö sinulla tarkempaa tietoa kirjan sisällöstä, tekijästä tai muita vihjeitä?