Etsin suomenkielistä elämäkertaa Ruotsin nykyisen kuningassuvun, Bernadotten, esiäidistä ranskalaisesta De´siree´Bernadottesta. olen lukenut aikoinani…

Kysytty

Etsin suomenkielistä elämäkertaa Ruotsin nykyisen kuningassuvun, Bernadotten, esiäidistä ranskalaisesta De´siree´Bernadottesta. olen lukenut aikoinani historiallisen romaanin nimeltä Desiree ja haluaisin tutustua hänen todelliseen elämäänsä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti Desireestä (Desideriasta) ei ole saatavilla suomenkielistä elämäkertaa. Eniten hänestä kerrotaan v. 1981 ilmestyneessä Lars Elgkloun kirjassa 'Bernadotte-suvun tarina', joskin siinäkin painopiste on aviomiehessä.