Etsin suomalaisia 2000-luvulla kirjoitettuja fiktiivisiä aikuisten romaaneja, jotka käsittelevät jollain lailla varhaiskasvatusta.

Kysytty

Etsin suomalaisia 2000-luvulla kirjoitettuja fiktiivisiä aikuisten romaaneja, jotka käsittelevät jollain lailla varhaiskasvatusta. Varhaiskasvatuksen tai päiväkodin ei tarvitse olla kirjojen pääteema, mutta toki toivon, että kirjat jollain lailla käsittelevät aihetta työpaikkana, ympäristönä, sosiaalisissa suhteissa yms.

Vastaus

Vastattu

Käytin Finna-hakua.

Aluksi tein tarkennetun haun sanalla varhaiskasvatus ja aiheella kaunokirjallisuus. Lisäksi rajasin ilmestymisaikaa 2000-2023. Haku löysi muutaman romaanin.

Theorin, Johan: Sankta Psykon kasvatit ; Linna, Martti: Syysmarkkinat sekä Pulli, Elina:Tukkasurma

Kokeilin Kirjasammon hakua. Sanalla varhaiskasvatus, löytyivät esim. Heli Kuhlberg:Tärkeän työn tekijät; Vuorinen, Katri: Unelma-ammatti, vai onko sittenkään sekä Ylinen, Hanna-Leena:Tarha Linkki Kirjasampoon.

Helmet-haulla löysin vielä muutaman ehdokkaan: Vuorinen, Juha:Kristian siviilipalvelusmiehenä : sotaromaani ; Välipaikka, Tuija:Maailman vahvin tyttö sekä Pihlajamäki, Tiina: Rant. Ta. Li. Linkki hakutulokseen

Vastaan tuli myös teos "Mitä enemmän syön, sitä enemmän minulle tulee huumorintajua" : päiväkoti Isoniityn arkea Helsingin Kumpulassa 1986-2000 / [koonnut Sanna Ojala]