Otsikko
Etsin runoa syntymäpäiväonnitteluun. Edellisen kerran käyyin sitä ko. tarkoitukseen noin neljännesvuosisata sitten. Siinä ollaan sirkusareenalla, jossa…

Kysytty

Etsin runoa syntymäpäiväonnitteluun. Edellisen kerran käyyin sitä ko. tarkoitukseen noin neljännesvuosisata sitten. Siinä ollaan sirkusareenalla, jossa temppujaan näyttävät nuoret hevoset, mutta kun areenalle astuu kokenut tamma niin jne.
Yritin muistella: Eeva Kilpi, Helena Anhava?
Ei ehkä tule mieleen työikäisille kirjastonhoitajille....

Vastaus

Vastattu

Anhavan ja Kilven asemesta tarjoan Kyllikki Villaa, kokoelman Ei, ei matkavakuutusta minulle runoa Maneesissa (nimi sisällysluettelosta): siinä vertautuvat esteradalla toisiinsa "nuoret tuliset" ja "vanha kokenut tamma".