Etsin runoa, jossa on jotenkin näin: auringon valossa näen värähtelevän riman enkä välitä tietää olenko mennyt yli vai ali.

Kysytty

Etsin runoa, muistaakseni mieskirjoittaja jossa on jotenkin näin:
auringon valossa näen värähtelevän riman enkä välitä tietää olenko mennyt yli vai ali.

Kuka lie kirjoittanut ja miten runo menee? Suomalainen runoilija.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimäsi runo on Pentti Saaritsan kirjoittama. Runo julkaistiin ensimmäisen kerran kokoelmassa Tritonus (1976) ja se alkaa rivillä Kun sitten hypättyäni... Runon voi lukea myös muun muassa Saaritsan kootuista runoista Runoja 1965-1982 (1983) ja runoantologiasta Suomen runotar 2 (toim. Hannu Kankaanpää et al., 1990).

Saat runon sähköpostiisi.

Lähde:

Saaritsa Pentti: Tritonus (1976)