Etsin romaaneja (ja miksei runojakin) joissa ahmitaan ruokaa. Kysymyksessä voi siis olla sekä esimerkiksi syömishäiriön kuvaus, mutta olisi hauska löytää…

Kysytty

Hei! Etsin romaaneja (ja miksei runojakin) joissa ahmitaan ruokaa. Kysymyksessä voi siis olla sekä esimerkiksi syömishäiriön kuvaus, mutta olisi hauska löytää muitakin ahmimisteemoja. Antiikin Trimalkion pidot yms. ovat minulle tuttuja, ja nyt yritänkin etsiä uudempia teoksia, joissa ahmiminen tulisi esille. Kiitos jo etukäteen vastauksesta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä on lista kirjoista, jotka käsittelevät syömishäiriöitä - sekä bulimia että anoreksia:

Kaunokirjallisuus

Bell, Julia: Ahmatti (anoreksia, bulimia)
Honkasalo, Laura: Siskoni, enkelinluinen tyttö (anoreksia)
Huovi, Hannele: Madonna (anoreksia)
Kaskiaho, Reija: Pientä purtavaa (bulimia)
Lassila, Anna: Popcornprinsessa (bulimia)
Lehtolainen, Leena: Kun luulit unohtaneesi (bulimia)
Littow, Sara: Tuuditan, tuuditan (anoreksia)
Marjakangas, Emma: Ei yksin (anoreksia)
Matintupa, Tuula T.: Lasilintu (anoreksia)
Nousiainen, Inka: Kivienkeli (anoreksia)
Oksanen, Sofi: Stalinin lehmät (bulimia, bulimareksia)
Poutanen, Kira: Ihana meri (anoreksia)
Puskala, Sirpa: Euroopan pehmeimmät huulet (bulimia)
Repo, Niina: Pimeä huone (bulimia)
White, Kirsty: Rakastaako kundit laihoja (anoreksia)

Lähde: http://keskustelu.suomi24.fi/node/8758981

En löytänyt ahmimisteemaa käsitteleviä kirjoja, jotka eivät liity varsinaisesti syömishäiriöön.

Aiheiseen liittyviä kirjoja - romaaneja ja runoja - löytyy Helmet - kirjastoista (www.helmet.fi). Voit hakea esim. sanoilla syömishäiriöt, anoreksia tai bulimia. Haku voi rajata kokoelman (tietokirjallisuus, kaunokirjallisuus) tai kielen mukaan.