Etsin nuortenkirjaa 70-80 -luvulta: kirjassa avaruudesta saapui maahan sisarukset (tyttö ja poika), jotka seikkailivat munan muotoisella aluksella ympäri…

Kysytty

Hei! Etsin nuortenkirjaa 70-80 -luvulta: kirjassa avaruudesta saapui maahan sisarukset (tyttö ja poika), jotka seikkailivat munan muotoisella aluksella ympäri maailmaa tapaamiensa maan asukkien kanssa (muistaakseni hekin olivat sisaruksia). Munan muotoinen alus on kuvattu myös kirjan kannessa. Nämä ulkoavaruuden vieraat näyttivät muuten aivan tavallisilta ihmisiltä, mutta heillä oli vain neljä sormea. Löytyisikö näillä tiedoilla jotain? Isoveljen kirjahyllystä teosta ei enää löydy. Mahdollisesti kyseessä on käännösteos.

Vastaus

Vastattu

Kysymyksessä kuvailtu kirja kuulostaa kovasti Sven Wernströmin kirjalta Matka tuntemattomalla planeetalla (Tammi, 1970).