Otsikko
Etsin kirjaa jonka kuuntelin äänikirjana muutama vuosi sitten (kesä 2020), en muista kirjailijaa tai kirjan nimeä. Muistaakseni uudehko kirja 2010-luvulla…

Kysytty

Hei, Etsin kirjaa jonka kuuntelin äänikirjana muutama vuosi sitten (kesä 2020), en muista kirjailijaa tai kirjan nimeä.
Muistaakseni uudehko kirja 2010-luvulla kirjoitettu, ehkä jopa tuona vuonna. Suomalainen kirjailija. Saattoi olla esikoisromaani. Tarina on repaleinen, hauska ja erittäin absurdi ja muuttuu epänormaalimmaksi ja absurdimmaksi koko ajan. Lopulta siitä kehkeytyy scifi avaruusseikkailu. Tapahtumapaikkana on ainakin Hervanta, johon yhdessä vaiheessa tarinaa kasvaa maapallon kokoinen vuori paskaa.

Päähenkilön nimi oli muistaakseni Korhonen, tai jokin muu todella tavallinen suomalainen nimi.
Kannesta: Voin muistaa tämän ihan väärin mutta kirjan kansitaide oli minimalistinen valkoisella pohjalla oleva vuori tai jokin vastaava. Ehkä avaruusalus.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisiko kyseessä tämä teos:

Vesa Sisättö: Valot Näsinneulan yllä (Osuuskumma, 2020)

"Perheenisä Joonas Latva palaa aamulla kotiin yölliseltä baarireissulta ja näkee kotipihassa itsensä tamppaamassa mattoja. Toinen Joonas on ottanut hänen paikkansa vaimon ja tyttären elämässä sekä vienyt hänen uransa.

Koko maailma tuntuu olevan päälaellaan. Onko Coca-Cola aina ollut vihreää ja ovatko kadunkulmissa nähtävät tummapukuiset Seisoskelijat aina olleet osa elämää? Joonas lähtee harhailemaan päämäärättömästi metsiin ja huoltoasemille. Sieltä hänet pelastaa vanha ystävä Jaakko Metsä. (Piritta Räsänen HS, 12.12.2020)"

2 ääntä

Kommentit

Hei, kyseessä ei valitettavasti ole tuo kirja.

Jos kuunteluajankohta olisi 2021, kuvaukseen sopisi Turo Kuninkaan romaani Kutvonen in space.