Otsikko
Etsin Nobel-kirjailijan kirjoittamaa kirjaa lukupiiriin.

Kysytty

Etsin Nobel-kirjailijan kirjoittamaa kirjaa lukupiiriin. Teos saisi olla proosaa ja suhteellisen helppolukuista (ei siis vaikeimmasta päästä) mutta sisällöltään avartavaa. Aiheena voisi olla ihmisen olemuksen pohdinta, jokin uusi näkökulma, historia, eri maat ym vastaava. Jos antamillani kuvauksilla ei löydy kirjaa, mitä Nobel-kirjailijoiden kirjoja ylipäätään suosittelette?

Vastaus

Vastattu

Hieman hankala löytää aivan pyytämäsi tapaista kirjaa. Jo se, mikä on "vaikeaa" ja mikä ei, on hieman haastava rajaus. Kenties joku tätä kysymystä lukeva, voisi myös kommentoida suosikkejaan?

Wikipediasta löytyy kattava lista Nobel-kirjailijoita. Linkki sivulle

Muutamia ajatuksia sain kasaan. Katsoin myös, että kirjoja riittäisi noin kymmenhenkiselle ryhmälle.

Olisiko lukupiirinne kiinnostunut runokirjasta? Harry Martinsonin Kulkijan pilvilinnat ; Aniara tai Pablo Nerudan

Isla Negran runot voisivat silloin olla kiinnostavia.

Tutustumisen arvoisia kirjoja voisivat olla myös Saul Bellovin 84 vuotiaana kirjoittama Ravelstein, Toni Morrisonin Jazz tai Gao Xingjianin Vaarin onkivapa.

Selma Lagerlöfin Peukaloisen retket, voisi myös olla hauska välipala piirissä.

Kiintoisia hetkiä kirjavalinnan parissa!