Etsin lastenkirjaa jota luin lapsena 80 ja/tai 90 luvulla. Siinä on lapsikarhu ja joko äiti tai isäkarhu jotka ovat kävelyllä ja kun he päsevät kotiin,…

Kysytty

Hei!

Etsin lastenkirjaa jota luin lapsena 80 ja/tai 90 luvulla. Siinä on lapsikarhu ja joko äiti tai isäkarhu jotka ovat kävelyllä ja kun he päsevät kotiin, lapsikarhun unipupu/lelu on pudonnut matkalle. Olisi mukavaa löytää tuo kirja uudelleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

TEKIJÄ Vincent, Gabrielle
TEOS Ninni ja Nestori kadottavat Simeonin / Gabrielle Vincent ; [suom. Pirkko Harainen]
JULKTIEDOT Helsingissä : Otava, 1981
ULKOASU [26] sivua : kuvitettu ; 22 x 25 cm

Olisiko vaikka tama viehättävä kuvakirja? Nestori on karhu ja Ninni hänen ystävänsä, muistaakeseni hiirityttö.

Simeon on Ninnin lelu, pingviini, joka katoaa heidän ollessaan talvisessa maisemassa kävelemässä.

Simeon löytyy hangesta täysin pilalle menneenä, mutta ei hätää, Nestori tekee uuden, vanhan mallin mukaan.

Samoista henkilöistä kerrotaan myös kirjassa :

TEKIJÄ Vincent, Gabrielle
TEOS Ninni ja Nestori taiteilijoina / Gabrielle Vincent ; [suom. Pirkko Harainen]
JULKTIEDOT Helsingissä : Otava, 1981
ULKOASU [26] sivua : kuvitettu ; 22 x 25 cm