Otsikko
Etsin lastenkirjaa, jota luettiin päiväkerhossa 80-luvun puolessa välissä / loppupuolella. Olen kuullut, että kyseinen kirja sai minut aina itkemään ja olisi…

Kysytty

Etsin lastenkirjaa, jota luettiin päiväkerhossa 80-luvun puolessa välissä / loppupuolella. Olen kuullut, että kyseinen kirja sai minut aina itkemään ja olisi mielenkiintoista löytää kirja. Kirjan nimi on jotakin vastaavaa: "Kissa ja kirjava peitto", "Kirjava peitto ja kissa", "Kirjava kissa ja peitto" tai miksi ei kyseessä olisi tilkkutäkki "Kissa ja tilkkutäkki" esimerkiksi. Jollen väärin muista, niin kirjan kansikuvassa on ainakin tilkkutäkki. Mikähän mahtoi olla kyseinen kirja?

Vastaus

Vastattu

Kuvaustasi vastaava kirja voisi olla Nicola Bayleyn kuvittama "Kirjavan kissan kirjava peite" (WSOY, 1981). Tekstin on kirjoittanut William Mayne ja kirjan on suomentanut Riitta Mäyrälä. Kirjan kannessa kissa istuu tilkkutäkin tai -peiton päällä. Kansikuva ja kirjan kuvaus löytyvät Kirjasammon Sivupiiri-sivustolta: https://urly.fi/1eW6 .

Sivupiiri - Kirjasammon etusivu lasten- ja nuortenkirjallisuuteen: https://www.kirjasampo.fi/fi/sivupiiri