Otsikko
Etsin lasten-/nuortenkirjaa, jonka luin useampaankin kertaan joskus 80-luvun lopussa tai 90-luvun alussa. Kirja kertoi naisesta/tytöstä, joka asusteli jollain…

Kysytty

Hei, etsin lasten-/nuortenkirjaa, jonka luin useampaankin kertaan joskus 80-luvun lopussa tai 90-luvun alussa. Kirja kertoi naisesta/tytöstä, joka asusteli jollain saarella kissa kaverinaan. Saaren ympäröi mystinen tiheä sumu ja muistaakseni kirjan lopussa nainen ja kissa lähtivät soutuveneellä sumuun katsomaan löytyykö muuta maailmaa vielä. Kirja taisi olla suomalainen, olisikohan tätä mysteerikirjaa mahdollista vielä löytää? Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lukemasi kirja voisi olla Marja Luukkosen Tähtisumun vangit. Kirja on tosin ilmestynyt vasta vuonna 1990, mutta muuten se vastaa varsin hyvin kuvaustasi. Kirjan kuvailu löytyy alla olevasta linkistä:

http://www.risingshadow.fi/library/book/1664-tahtisumun-vangit