Etsin Lassi Nummen runoa Stonehengestä...liitiin sen tyttäreni ylioppilaslahjaan 2006, nyt hän valmistuu lääkäriksi ja haluaisin muistaa häntä samalla runolla,…

Kysytty

Etsin Lassi Nummen runoa Stonehengestä...liitiin sen tyttäreni ylioppilaslahjaan 2006, nyt hän valmistuu lääkäriksi ja haluaisin muistaa häntä samalla runolla, en vaan löydä sitä enää mistään.
Runossa puhutaan vihreästä Stonehengen ympärille levittäytyvästä nurmikosta...

Olisin todella iloinen jos runo löytyisi...

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lassi Nummen neljä Stonehenge-runoa löytyvät kokoelmasta Matkalla niityn yli (Otava, 1986). Niistä toisessa ja neljännessä puhutaan ruohosta; vihreys mainitaan vain jälkimmäisessä:

" -- ja vahvalle märälle ruoholle
johon jalkamme uppoavat."
(Stonehenge 2)

"Sateen harmaudessa hohtaa vihreä ruoho."
(Stonehenge 4).