Etsin lapsuuden satukirjaa. Muistaakseni siinä oli vaalea kansi. Kirjassa oli monia eri satuja. Yhdessä sadussa aurinko ja kuu halusivat antaa toisilleen…

Kysytty

Etsin lapsuuden satukirjaa. Muistaakseni siinä oli vaalea kansi. Kirjassa oli monia eri satuja. Yhdessä sadussa aurinko ja kuu halusivat antaa toisilleen lahjan. Aurinko halusi antaa kuulle vaatteen, joka oli vaikeaa, kun kuun koko muuttuu. Lopuksi aurinko lahjoitti kuulle säteitään.
Toisessa kirjan sadussa kaivon pohjalla on aarre, jota pitää kauhoa vettä, joka ei tuntunut hupenevan.

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti satukirjaa ei ole pystytty jäljittämään näillä tuntomerkeillä. Jos teos kuitenkin vielä löytyy, vastaamme sinulle myöhemmin.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kuun vaatettamisen vaikeudesta kerrotaan ainakin Aisopoksen saduista, en tiedä mistä kokoelmasta löytyy tuollainen pidempi versio sadusta, missä aurinko antaa lahjoja.