Etsin lapsuuden satukirjaa jostain noin 90-luvun alun tienoilta. Kirja oli isokokoinen, ja siinä oli tumman siniset kannet. Kirjassa oli tosi hullunkurisia…

Kysytty

Hei,

Etsin lapsuuden satukirjaa jostain noin 90-luvun alun tienoilta. Kirja oli isokokoinen, ja siinä oli tumman siniset kannet.

Kirjassa oli tosi hullunkurisia satuja ja kuvitus oli todella rikasta. Parhaiten jäänyt mieleen *aakkoskansat", jotka puhuivat sadussa vain tietyillä vokaaleilla esim. Miti kiilii, kiinis piivi tiniin. (mitä kuuluu, kaunis päivä tänään) jne

Kirja oli kirjaliton kustantama.

Vastaus

Vastattu

Kyselin työkavereilta etsimääsi kirjaa ja vastaukseksi sain kirjan Iltahetken tarinoita, jonka tekijät ovat Anne Suess sekä Josef Carl Grund. Valitettavasti kirjaa ei ole saatavilla Helmet-kirjastoista.