Etsin kurssikirjaa: Tekijä(t): Goffman, Erving. Nimeke: Arkielämän roolit / Erving Goffman ; [engl. alkuteoksesta... suom. Erkki Puranen] Tämä teos on kovin…

Kysytty

Hei

Etsin kurssikirjaa:
Tekijä(t): Goffman, Erving.
Nimeke: Arkielämän roolit / Erving Goffman ; [engl. alkuteoksesta... suom. Erkki Puranen]

Tämä teos on kovin kysytty ja Helka:ssa laina-aika on kovin lyhyt, joten saako tätä mistään muualta lainaan? Painos on myös kirjakaupasta loppu, joten ostaminenkin on huono vaihtoehto.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Et kertonut kotikuntaasi, mutta Helka:n mainitsemisesta päättelen, että olet pääkaupunkiseudulta. Valitettavasti et voi ainakaan Helsingin kaupunginkirjaston kautta tehdä kaukolainausta muiden paikkakuntien kirjastoista, sillä kaukopalvelun periaatteena on, että kaukolainaksi ei voi saada sellaista teosta, jota on pääkaupunkiseudun kirjastojen kokoelmissa, vaikka kyseinen teos olisikin tällä hetkellä lainassa: http://www.lib.hel.fi/fi-FI/kaukopalvelu/

Ja etsimääsi Goffmanin teosta kuitenkin löytyy Helmet-kirjastoista kaksi kappaletta ja Helka-kirjastoista niinkin hyvin kuin 41 kappaletta (joista lyhytlainoja tällä hetkellä vielä paikallakin).

Toimituksemme jäsenet muistavat itsekin opiskeluajoiltaan, että kurssikirjoja oli aina vaikea saada ja monesti ne olivat juuri melko lyhyellä laina-ajalla, olipa joskus tyydyttävä pelkkään käsikirjastokappaleeseenkin ennen tenttiä, kun muuta teosta ei ehtinyt käsiinsä saada.

Tietysti kurssinvetäjällekin on aina mahdollista jättää palautetta kurssikirjavalinnoista!