Pesiikö lapintiira myös etelämantereella?

Kysytty

Pesiikö lapintiira myös etelämantereella?

Vastaus

Vastattu

Etelämantereen lähivesien ahtojääalueet ovat Lapintiiran talvehtimisalueita. Lapintiiran pesimäalueet puolestaan sijaitsevat pääosin  pohjoisen napapiirin pohjoispuolella ja joissain  tapauksissa 800 kilometrin päässä pohjoisnavasta.

Lähde: Chandler, David: Linnut - maailman mielenkiintoisimmat linnut. 2010