Etsin kirjaa, jonka luin joskus nuorena 2000-luvulla. Muistaakseni päähenkilönä ja kertojana oli koira, joka osasi puhua, jossain vaiheessa hän alkoi soittaa…

Kysytty

Etsin kirjaa, jonka luin joskus nuorena 2000-luvulla. Muistaakseni päähenkilönä ja kertojana oli koira, joka osasi puhua, jossain vaiheessa hän alkoi soittaa bändissä ja loppujen lopuksi sai jopa lapsen naisen kanssa. Kirja loppui siihen, kun vuodenvaihteen ilotulituksia perheen kanssa katsoessaan koiran kimppuun hyökättiin pesismailan kanssa muistaakseni. Millään googletuksella ei löydy, kirja oli jotenkin tosi arkinen ja mukavalukuinen. Mikä ihme se voisi olla! :D

Vastaus

Vastattu

Kaivattu kirja on Hannu Hirvosen Karvat ja kaikki (Tammi, 2002).

Kirjan yhtä lailla absurdissa itsenäisessä jatko-osassa Kynnet ja päivät (2003) seurataan laulavan koiran ja hänen naisensa Ville-pojan aikamatkailua 2020-luvulla.