Otsikko
Etsin kaunokirjallisuutta, jossa pelataan golfia.

Kysytty

Etsin kaunokirjallisuutta, jossa pelataan golfia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pirkanmaan kirjastojen yhteisjärjestelmästä PIKI-verkkokirjastosta löytyi muutama kaunokirjallinen teos etsimästänne aiheesta.
Teosten saatavuuden voi hakea esille joko yksittäisen teoksen nimellä tai sitten hakemalla tämä lista uudelleen.
Piki-verkkokirjasto löytyy osoitteesta http://kirjasto.tampere.fi/Piki?

Nämä teokset löytyivät seuraavan hakua käyttäen:
- Asiasana-valikkoon hakutermiksi kirjoitetaan golf
- Valitaan lisärajauksista aineistolajiksi kirja ja kirjallisuuslajiksi kaunokirjallisuus ja
- lopuksi valitaan Tampereen kaupunginkirjastot

Etsimästänne aiheesta on varmasti kirjoitettu muissakin kirjoissa kuin näissä ensimmäisessä kahdeksassa. Valitettavasti kaunokirjallisia teoksia vain ei ole kuvailtu erilaisiin tietokantoihin niin hyvin kuin esimerkiksi tietokirjoja. Kaunokirjallisuutta on alettu kuvailla niiden sisältöjen ja aihepiirien mukaan vasta viimeaikoina.

Scott, Mike: Pähkähullu golf
Kirja, kieli: suomi, Kolibri, 2002

Remes, Matti: Golf kärpänen : pilapiirroshuumoria golffareista
Kirja, kieli: suomi, Otava, 2002

Pallo hukassa! : golfvitsejä
Kirja, kieli: suomi, Kolibri, 1999

Patterson, James: Ihme 17. viheriöllä
Kirja, kieli: suomi, WSOY, 1998

Schumacher, Julie: Veden syli
Kirja, kieli: suomi, Otava, 1997

Wodehouse, P. G.: Vanhin Jäsen : lisää kuolemattomia golftarinoita
Kirja, kieli: suomi, Viestintä Tarmio, 1991

Wodehouse, P. G.: Kuolemattomia golftarinoita
Kirja, kieli: suomi, Viestintä Tarmio, 1990

Keene, Carolyn: Neiti Etsivä kummitussillalla
Kirja, kieli: suomi, 3. p., Tammi, 1989

Joitain muitakin teoksia on, joissa teoksen nimessä on sana golf; tällaisia on esimerkiksi Agatha Christien Golfkentän murha. Nimestä ei vielä voi päätellä,kuinka paljon itse teoksessa on aiheesta.Osa näistäkin on ns. vitsikirjoja.

Muita
West, Ed: Murphyn golflait
Kirja, kieli: suomi, RASTOR, 1987.

Kimanen, Seppo: Golfia anopin kanssa ... : ja muita juttuja
Kirja, kieli: suomi, Chamber Arts, 2002

Tilander, Lassi: Fore : Golffarin parhaat
Kirja, kieli: suomi, 1987

Fiddy, Roland: Golfhullun opas
Kirja, kieli: suomi, Kustannuskiila, 1990

Wodehouselta on myös kokoelmissamme englanninkielinen golf-aiheinen tarinakokoelma.

Wodehouse, P. G.: The Golf omnibus
Kirja, kieli: englanti, Barrie & Jenkins, 1973

Tähän listaan on tosiaan haettu vain suomenkielisiä golf-juttuja. Engalnninkielisistä kustantajaluetteloista ja muista kirjallisuushakemistoista varmasti löytyisi aineistoa enemmän.