Etsin (Kari Rydmanin?) kappaletta, jonka muistan 70-luvun lopulta. Se kertoo vanhasta miehestä, joka palaa muistoissaan nuoruuteen ja näkee nuoruutensa silmin…

Kysytty

Etsin (Kari Rydmanin?) kappaletta, jonka muistan 70-luvun lopulta. Se kertoo vanhasta miehestä, joka palaa muistoissaan nuoruuteen ja näkee nuoruutensa silmin vanhan vaimonsa, joka "karstaa villanhahtuvoita vierellänsä kissa, tään kylän muijasista hankalin ja huonoin". "Ei ole enää eukkoa vaan nuori neito vain. Sen silmäkulmat loistavat ja suusta helmet helkkää... tanssitettu tyttö on höyryävän lämmin ja vyötäröllä sen on käsi teräksestä..."

Vastaus

Vastattu

Aaro Hellaakosken Maaliskuuta-runon tekstiin sävelletty kappale on Kari Rydmanin vuonna 1976 julkaistulta albumilta Niin kaunis on maa.