Otsikko
Etsin Jussi Kylätaskun näytelmää Haapoja. En löytänyt sitä Helmet-palvelusta. Löytyisiköhän se jonkin muu teoksen yhteydestä?

Kysytty

Hei, etsin Jussi Kylätaskun näytelmää Haapoja. En löytänyt sitä Helmet-palvelusta. Löytyisiköhän se jonkin muu teoksen yhteydestä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen kokoelmissa ei ole Jussi Kylätaskun Haapoja -näytelmää. Helsingistä se löytyy Teatterikorkeakoulun kirjastosta, mutta tällä hetkellä kaikki kirjat ovat lainassa. Tästä linkistä näet tilanteen:
http://arsca.linneanet.fi/ Maakuntakirjastoista muualla Suomessa se on vain Lahden kaupunginkirjaston kokoelmissa, mutta ainoa kappale on lainassa ja varauksiakin on.

Yksittäisiä, omakustanteisia näytelmiä, jollainen tämäkin on, on usein vaikea saada lainaksi. Hyvä paikka näytelmien löytämiseen on Suomen näytelmäkirjailijaliiton kirjasto. Sinne pääsee tästä osoitteesta:

http://www.sunklo.fi/

Liiton näytelmäluettelon mukaan Kylätaskun Haapoja -näytelmäkin on kirjaston kokoelmissa.