Otsikko
Etsin Jukka Virtasen lasten runo?kirjaa, jonka avulla voi opetella r-äännettä. Ilmestynyt ehkä noin 15 vuotta sitten tai aiemmin.

Kysytty

Etsin Jukka Virtasen lasten runo?kirjaa, jonka avulla voi opetella r-äännettä. Ilmestynyt ehkä noin 15 vuotta sitten tai aiemmin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jukka Virtaselta on ilmestynyt kaksi lasten runokirjaa: Kaukaisen saaren aarre (1991) ja Satujunalla Olipakerran kaupunkiin (1994).

Varsinaista r-runoa en kirjoista löytänyt, mutta Virtasen runoissa esiintyy runsaasti sanoja, joiden avulla r-äänne tulee tutuksi: esimerkiksi runot Australian mestaruuskilpailut ja Kuolleen merirosvon aarrekartta kokoelmasta Kaukaisen saaren aarre. Satujunalla Olipakerran kaupunkiin kirjassa r-äännettä voi harjoitella mm. seuraavissa runoissa Satujunan konduktööri, Beibisitteri rouva Bitteri ja Perho.