Etsin jouluaiheisia runoja. Mistä löydän niitä? Onko olemassa jotain kirjaa, johon niitä on koottu?

Kysytty

Etsin jouluaiheisia runoja. Mistä löydän niitä?
Onko olemassa jotain kirjaa, johon niitä on koottu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jouluaiheisia runoja löytyy runsaasti. Lapsuuden Joulu 1-2 (Kirjayhtymä 1979,1980) sisältää perinteisiä joulurunoja ja lauluja. Muita hyviä ovat esimerkiksi Joulu ihanin: joulurunoja (Otava, 1997), Kirja jouluiloksi (Gummerus, 1997) ja Lapsuuden joulu: rakkaimmat joulurunot (Tammi, 2005).