Otsikko
Etsin helppolukuisia norjankielisiä (bokmål) kaunokirjoja (aikuisille/nuorille suunnattuja), onko sellaisia saatavilla pääkaupunkiseudun kirjastoissa?…

Kysytty

Hei! Etsin helppolukuisia norjankielisiä (bokmål) kaunokirjoja (aikuisille/nuorille suunnattuja), onko sellaisia saatavilla pääkaupunkiseudun kirjastoissa? Osaatteko suositella kirjoja tai kirjailijoita? Mielellään alun perin norjankielisiä eikä norjaksi käännettyjä.

Vastaus

Vastattu

Pasilan kirjastossa on ainakin pieni kokoelma norjankielistä kirjallisuutta. Välitimme kysymyksesi myös Pohjoismaisen kulttuuripisteen kirjastoon, Kaisaniemeen, jossa on aiheesta ehkä paras asiantuntemus! Sieltä vastattiin näin: "Meillä on hyvin pieni kokoelma norjankielisiä helppolukuisia kirjoja täällä Pohjoismaisen kulttuuripisteen erikoiskirjastossa, yhteensä ehkä noin 20 kirjaa, ja osa niistä on suunnattu nuorille. Muuten meillä on melko iso kokoelma norjankielisiä kuvakirjoja, nuortenkirjoja sekä aikuisten kirjoja, sekä kauno- että tietokirjallisuutta ja äänikirjoja. Tervetuloa tänne paikan päälle katsomaan! Aukioloaikamme löytyy verkkosivuiltamme https://www.nordiskkulturkontakt.org/fi/kirjasto/ ja kirjastokorttia varten kannattaa varata mukaan henkilöllisyystodistus. Alle 15-vuotiailta vaadimme huoltajan suostumuksen."