Otsikko
Etsin Gloria-aikakauslehdessä 1980/-90 -lukujen vaihteessa julkaistua laajaa hajuvesiartikkelia. Se on pitänyt sisällään mm. valtavat määrät hajuvesiä kautta…

Kysytty

Etsin Gloria-aikakauslehdessä 1980/-90 -lukujen vaihteessa julkaistua laajaa hajuvesiartikkelia. Se on pitänyt sisällään mm. valtavat määrät hajuvesiä kautta aikojen jaoteltuina erilaisiin tuoksutyyppeihin. En (mielestäni) löytänyt Finnaan indeksoituja noin vanhoja artikkelitietoja. Tarvitsisin vähintään tiedon, missä numerossa ja minä vuonna artikkeli on julkaistu, että voisin yrittää hankkia artikkelin itselleni kopiona, tai ostaa ko. lehden antikvaarisilta markkinoilta.

Vastaus

Vastattu

Vaikuttaa siltä, että vanhoja Gloria-lehtiä ei löydy digitoituina eikä sen artikkeleja ole myöskään asiasanoitettu Finnaan. Fyysisiä lehtiä löytyy vapaakappalekirjastoista, esimerkiksi Turun yliopiston kirjastosta. Voidaksesi lukea lehteä, sinun pitää ensin tehdä siihen varaus (sitä varten tarvitaan kirjastokortti Turun yliopiston kirjastoon). Lehteä saa lukea vain kirjaston tiloissa. Vanhoja Gloria-lehtiä säilytetään myös Helmet-kirjavarastossa Pasilassa. Näitäkään lehtiä ei lainata kotiin, mutta niitä saa lukea paikan päällä.