Otsikko
Etsin aikuisten runokirjoja, joissa aiheensa ovat lapset, vauvat, syntymä ja lapsettomuus.

Kysytty

Etsin aikuisten runokirjoja, joissa aiheensa ovat lapset, vauvat, syntymä ja lapsettomuus.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-tietokannasta löytyy tarkennetulla haulla, rajauksina aineisto=kirjat ja kieli=suomi, hakulauseella runot AND (lapset OR vauvat OR syntymä OR lapsettomuus) 43 teosta. Hakutuloksissa on runsaasti huteja, mutta osumiakin on.

Poimin muutaman kokoelman tähän:

Aikio-Arianaick, Inger-Mari
Maailmalta tähän
Kustannus-Puntsi 2006
asiasanoja: raskaus, vauvat, äitiys

Helmiä simpukoista : kun lapsettomuus koskettaa
Pilot-kustannus 2006
asiasanoja: lapsettomuus

Huuhka, Niina
Kolme poikaani: Ilo, Voima ja Tahto
Pilot-kustannus 2007
asiasanoja: adoptio, lapsettomuus, kuolema, surutyö, äidit

Kaskinen, Anna-Mari
Ihmettä ja iloa : runoja vauvakotiin
Kirjapaja 2006
asiasanoja: isyys, vanhemmuus, vanhempi-lapsisuhde, vauvat, äitiys

Runo puhuu lapsesta
Kirjapaja 1984
asiasanoja: lapset

Uuden elämän aamu : runoja lapsen syntyessä
Katharos 1999
asiasanoja: syntymä

Venho, Johanna
Puolukkavarvas
WSOY 2006
asiasanoja: vauvat (tämä on lastenkirja, mutta vaikuttaisi teemaltaan osuvalta)