Etsin Aapelin pakinaa, josta muistan että siinä puhuttiin vesijättömaasta. Luin pakinan koulussa lukukirjasta. Olin silloin muistaakseni 6. luokalla (1987-1988…

Kysytty

Etsin Aapelin pakinaa, josta muistan että siinä puhuttiin vesijättömaasta. Luin pakinan koulussa lukukirjasta. Olin silloin muistaakseni 6. luokalla (1987-1988) Lapinlahdella, emmekä saaneet lukukirjoja omaksi. Pakinassa luultavasti vitsailtiin kunnan viranhaltijoista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty pakina on Ollin Kiinnostunut kuulija. Siinä mustapartainen mies penää vesijakoministeriltä tietoja tätinsä vesijättömaa-asiasta, joka on ollut vesijakoministeriössä ratkaistavana yli viiden vuoden ajan.

Kiinnostuneen kuulijan voi lukea useammastakin Ollin pakinakokoelmasta. Alun perin se julkaistiin kirjassa Heipä hei!, mutta se sisältyy myös valikoimiin Valitut tekoset. 1, Ollin parhaat ja Mustapartainen mies herättää pahennusta.

1980-luvun lukemisto, johon Kiinnostunut kuulija sisältyy, on Uusi kuudes lukukirja.