Erno Paasilinnalla on jossain aforismikokoelmassaan mietelmä rahasta tai setelistä konkreettisena esineenä. Sisältö menee kutakuinkin niin, että jos raha voisi…

Kysytty

Erno Paasilinnalla on jossain aforismikokoelmassaan mietelmä rahasta tai setelistä konkreettisena esineenä. Sisältö menee kutakuinkin niin, että jos raha voisi kertoa, niin mitä kaikkea se on nähnyt tai kokenut kulkiessaan ihmisten käsien kautta. Mitenhän tuo aforismi aivan oikeasti menee ja missä teoksessa se on julkaistu?

Vastaus

Vastattu

Paasilinnan vuonna 1977 julkaistussa aforismikokoelmassa Musta aukko on yksi osio omistettu raha-aiheisille ajatelmille. Kysymyksessä jäljitettyä mietettä lähelle menee esimerkiksi "Jos tietäisi yksityisen setelin reitin, voisiko sitä enää käyttää.".