Helvetillisiä tai pirullisia runoja tai aforismeja Etsin sitaattia pahuudesta, pirusta, helvetistä yms. Sitaatti saisi mielellään olla suomalainen. Jotain,…

Kysytty

Helvetillisiä tai pirullisia runoja tai aforismeja

Etsin sitaattia pahuudesta, pirusta, helvetistä yms. Sitaatti saisi mielellään olla suomalainen. Jotain, joka kiteyttäisi pahuuden, narsismin tms. klassisesti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sopivia aforismeja saattaisi löytyä Onni Vähälän kirjasta Pessimistin aforismit. Kirjaa esitellään myös Juha Siron blogissa:

http://juhasiro.fi/blogi/?tag=piru-parka-pessimistin-aforismit

Monista sitaatti- ja aforismikirjoissa on myös pahuudelle oma osastonsa. Kirjassa Elämäsi matkalle: ajatuksia arkeen ja juhlaan, iloon ja suruun  (koonnut Kaija Valkonen) on osasto nimeltä hyvä ja paha. Kirjassa Sitaatit ja lentävät lauseet  (toimittaneet Jarkko Laine ja Maunu Sinnemäki) aforismeja löytyy ainakin otsikoiden paha ja paholainen alta.