Entsin tietoa musiikista, jota soitetaan "vanhojen tansseissa". Tanssi on Teksasin ruusu. Minkä niminen on kappale, jota tanssin säestyksenä soitetaan?

Kysytty

Entsin tietoa musiikista, jota soitetaan "vanhojen tansseissa". Tanssi on Teksasin ruusu. Minkä niminen on kappale, jota tanssin säestyksenä soitetaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin YouTubesta Ristiinan lukion Texasin ruusu -tanssin, sen taustalla soi Rednexin Cotton-Eye Joe. Löytyy myös YouTubesta.

13 ääntä

Kommentit

Hei! Ja tervehdys tuon vinkatun videon tekijältä. Ilmeisesti alkuperäinen musiikki on löydettävissä Senioritanssit cd:ltä, jota voi tilata Ikäinstituutista. Itse en ole päässyt käsiksi riittävän hyvälaatuiseen äänitteeseen, jonka takia tuo musiikki vaihtui Cotton-eyed Joeen. Mikä tahansa tasajakoinen ja reipas musiikki toimii. Suomi 10 vuonna halusin vaihtaa sen suomalaiseen musiikkiin ja tanssahtelimme Daruden Sandstrorm kappaleeseen :)