Ennen Ihantalassa, Viipurin maalaiskunnan iltamissa on esitetty laulua "Serenadi Riitalle", josta on säilyneet vain sanat. Pyytäisinkin nyt selvittämään…

Kysytty

Ennen Ihantalassa, Viipurin maalaiskunnan iltamissa on esitetty laulua "Serenadi Riitalle", josta on säilyneet vain sanat. Pyytäisinkin nyt selvittämään tunteeko kukaan tähän säveltä. Runo alkaa näin:
Ko myö tässä iltaa istutaan
ja toisiamme silmiin kassellaan
saan mie vissiin kertoo missä
käi mie sielä Helsingissä
ai ko sie sen kerran näkisit.

Asemall ol heti ihmehii
ko mahtu sinn paljo ihmisii
nuorta väkkee nuhinoissa
siell ol niin ko kihuloissa
ai ko sie sen kerran näkisit.

Tyttölöi ol sielä paljokii
mutt ohi heist mie tietyst astelin
en mie huoli semmosia
joill o paljon pakkelia
ai ko sie sen kerran näkisit.

Tätä on 12 säkeistöä yhteensä. Mahtaisikohan jostain löytyä lisävalaistusta. Katsoin Violasta, siellä ei ollut mitään tämän nimistä eikä näillä sanoilla alkavaa.

Olen kiitollinen avusta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,

Emme ole valitettavasti onnistuneet löytämään vastausta kysymykseesi tiedusteluista huolimatta. Mikäli vastaus vielä löytyy, otamme sinuun yhteyttä. Tietäisikö joku lukijoistamme vastauksen?

5 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Aikaa on vierähtänyt tästä viestistä, mutta vastaan silti, koska minulta puuttuvat sanat tästä laulusta. Sävelen olen oppinut äidiltäni eli osaan sen, mutta en tiedä mikä sävellys tai kansansävelmä se on. Itse muistan sanoja sieltä täältä ja kun luin tuon viestin tekstin, niin yhdistin sen heti siihen lauluun jonka sävelen osaan.