Otsikko
En löydä sivuiltanne tietoa myöhästymissakon suuruudesta. Miksi? Jos ei ehdi lukea kirjaa ennen laina-ajan loppua eikä kirjaa voi uusia niin haluaisin tietää…

Kysytty

Hei, En löydä sivuiltanne tietoa myöhästymissakon suuruudesta. Miksi?
Jos ei ehdi lukea kirjaa ennen laina-ajan loppua eikä kirjaa voi uusia niin haluaisin tietää paljonko maksaa jos pidän sitä yli laina-ajan.

Vastaus

Vastattu

Helmet-kirjastojen maksut löytyvät, kun etusivulta Helmet siirtyy sivun alareunaan, missä INFO otsikon alla on Asiakkaana kirjastossa ja sen takaa saa näkyviin Laina-ajat ja maksut | Helmet

Myöhästymismaksua peritään tällä hetkellä aikuisten aineistosta 0,20€/laina jokaisesta eräpäivän jälkeisestä päivästä, myöhästymismaksun enimmäismäärä / laina on 6,00€

Lainausoikeuden menettää, jos maksuja on 30,00€ tai enemmän tai aineisto on myöhässä 28 vrk tai enemmän. 60 päivää myöhässä oleva aineisto siirtyy perintätoimiston perittäväksi.