Otsikko
Elimäen hautausmaalla 20.5.1945 paljastetun punaisten muistomerkki

Kysytty

Elimäen hautausmaalla 20.5.1945 paljastetun punaisten muistomerkin tekijäksi on eri lähteissä mainittu Peltosen hautakiviveistämö tai Kuusankosken Graniitti Oy. Mikä yritys on tuon muistomerkin valmistanut?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Työväen arkistosta löytyy monisivuinen kokoelma hautamuistomerkkien paljastusuutisia.

Sivulla 44 on uutinen 24.5.1945, jossa hautamuistomerkin tekijäksi mainitaan Kuusankosken graniitti oy " joka tässä pyydetään kohteliaimmin oikaisemaan, koska ennakkouutisessa oli valmistajasta virheellinen maininta." Artikkelikooste