Eduskuntatalon Mannerheimintien julkisivun portaikon portaiden määrä ja julkisivun pylvään ympärysmitta?

Kysytty

Eduskuntatalon Mannerheimintien julkisivun portaikon portaiden määrä ja julkisivun pylvään ympärysmitta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Portaikossa on 46 porrasta ja pylvään ympärysmitta on 428 cm. Pylväitä on 14 kappaletta.

156 ääntä

Kommentit

Onko pylväiden ympärysmitta sama ylhäällä kuin pylvään alaosassa? Eihän?

Mikä on eduskuntatalon seinän ja pylvään väli? Joskus 60 luvulla kaverini kiipesi jalat ja kädet levällään lähes puoleen väliin taloa, pitääkö paikkansa?

In reply to by Klaus <walle (ei varmistettu)

Eduskunnan kirjastosta vastattiin, että seinän ja pylvään väli on noin 120 cm.