Otsikko
Eduskunnan arkiston internetsivuilla sanotaan näin: Vuoden 1970 valtiopäivistä lähtien tietoja valtiopäiväasioista ja niiden käsittelyvaiheista voi etsiä myös…

Kysytty

Eduskunnan arkiston internetsivuilla sanotaan näin: Vuoden 1970 valtiopäivistä lähtien tietoja valtiopäiväasioista ja niiden käsittelyvaiheista voi etsiä myös Internetin välityksellä.

Mistä osoitteesta ja mitä kautta niitä siis voi etsiä? En löytänyt selvää vastausta ainakaan arkiston sivuilta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valtiopäiväasiat ja niiden käsittelyvaiheet löytyvät eduskunnan sivuilta http://www.eduskunta.fi vuoden 1919 valtiopäivistä lähtien. Klikkaat kohtaa asiat ja asiakirjat ja sen jälkeen valitset asioiden käsittelyvaiheet, jonka jälkeen avautuu Haku kaikista valtiopäiväasioista. Hakulomakkeen kohdassa valtiopäivävuosi on alasvetovalikko, josta voit valita ajankohdan. Valtiopäivävuoden alasvetovalikon vieressä on linkki hakuun vuosien 1919-1969 valtiopäiväasioista. Valtiopäiväasiakirjat ovat vuodesta 1991 lähtien, täysistuntojen pöytäkirjat vuodesta 1994 lähtien ja päätöspöytäkirjat ja äänestystulokset maaliskuusta 1996 lähtien.

0 ääntä

Kommentit

En saanut vastausta kysymykseen hallitukselle edustajien Laine ja Sinisalo Supon toiminnasta.