Otsikko
Dekkarikirjallisuutta, joiden miljöönä on apteekki? Jokin kirja ilmestynyt ehkä 1970 -luvulla, mahdollisesti ruotsalainen, kirjoittajana Gustafsson tai joku…

Kysytty

Dekkarikirjallisuutta, joiden miljöönä on apteekki? Jokin kirja ilmestynyt ehkä 1970 -luvulla, mahdollisesti ruotsalainen, kirjoittajana Gustafsson tai joku sinnepäin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuonna 1973 on ilmestynyt Nils Hövenmarkin teos Kuolema käy apteekissa (Döden på apotek 1972). Lisäksi Maria Langilla on salapoliisikirja Kolme pientä eukkoa (Tre små gummor 1963), joka sivuaa apteekkiaihetta. Gustafsson -nimiseltä kirjailijalta en aiheeseen sopivaa teosta löytänyt. Kirjojen saatavuutta kannattaa tiedustella lähimmästä kirjastostasi.