Clement Clarke Mooren jouluruno 'Twas the Night Before Christmas on suomennettu ainakin kertaalleen. Suomentajana on ollut Pertsa Reponen ja hänen tekstiään…

Kysytty

Hei!

Clement Clarke Mooren jouluruno 'Twas the Night Before Christmas on suomennettu ainakin kertaalleen. Suomentajana on ollut Pertsa Reponen ja hänen tekstiään etsin. Nettihaulla selvisi täältä http://www.kennetti.fi/musiikkisatu.html, että suomennos on Disneyn satukirja- ja kasettiyhdistelmässä. Onkohan suomennosta saatavilla mistään? En sitä itse kirjastosta onnistunut löytämään. Kiitokset avusta jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen kirjanen näyttää olevan hyvin harvinainen. Sitä näyttäisi olevan vain Helsingissä sijaitsevassa Kansalliskirjastossa ja Tampereella sijaitsevassa Suomen Nuorisokirjallisuuden Instituutin kirjastossa. Jälkimmäisessä on pelkkä kirja ilman äänilevyä. Soitin kuitenkin SNI:n kirjastoon, ja sieltä kerrottiin, että kirjassa ovat runomuotoiset sanat painettuina.

Valitettavasti kummastakaan kirjastosta ei saa kirjaa lainaan, mutta kirjaa lienee mahdollista lukea jommankumman kirjaston tiloissa. Kansalliskirjastossa on ehkä mahdollista kuunnella myös levyä, jos se on sinulle myös tärkeää. Asiasta kannattaa kysyä etukäteen. Jos haluat tiedustella tarkemmin mahdollisuutta saada kirjaa kaukolainaksi tai kenties kopiona lähikirjastoosi, kannattaa ottaa yhteyttä jompaankumpaan kirjastoon. SNI:n yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://www.tampere.fi/kirjasto/sni/snkartta.htm ja Kansalliskirjaston osoitteesta http://www.kansalliskirjasto.fi/yleistieto/yhteystiedot/toimipisteet.ht….

0 ääntä

Kommentit

Runosta on suomennos myös Sinikka Salokorven kirjassa Joulupukin tarina (otava 1996) sivulla 74.