Asiakkaamme etsi vanhaa runoa, lorua tai tarinaa. Se kertoo Maijasta ja Petrikistä.

Kysytty

Hei,
Asiakkaamme etsi vanhaa runoa, lorua tai tarinaa. Se kertoo Maijasta ja Petrikistä. Maija on pieni tyttö ja Petrikki lehmä. Maija usein seisoskelee veräjän edessä katselemassa lehmää. Tässä on asiakkaan muistama sisältö. Ja kyseessä on vanha runo/tarina, koska asiakkaamme on pienenä tyttönä evakkoreissulla esittänyt tätä. Olisiko kenelläkään muistikuvaa tällaisesta runosta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runo Maeja ja Petrikki löytyy Kalle Väänäsen murrerunokirjasta Savolaesta sanarrieskoo (Otava, 1924).