Asiakas perää kirjaa jossa sota-aikana työvelvollinen ei voi kertoa olevansa työssä keskuksessa johon kerätään rintamalla kaatuneet eteenpäin lähettämistä…

Kysytty

Asiakas perää kirjaa jossa sota-aikana työvelvollinen ei voi kertoa olevansa työssä keskuksessa johon kerätään rintamalla kaatuneet eteenpäin lähettämistä varten. Paikkakunnasta ei ole tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Impi Karhulan muistelmateoksessa Näkymätön rengas (Kustannuskeskus Päivä,
Hämeenlinna 1973) päähenkilö työskentelee talvisodan aikana Lappeenrannassa
Puolustusvoimien Kaatuneitten Varastolla eli yksikössä, joka huolehti
vainajat kotiin vietäviksi. Työpaikasta ja sen tapahtumista oli kielletty
kertomasta ulkopuolisille.