Asiakas haluaisi ottaa kirjastossa kopioita kartoista. Meille on sanottu paikallisesta maanmittauslaitoksen toimistosta, josta kartat on ostettu, että…

Kysytty

Asiakas haluaisi ottaa kirjastossa kopioita kartoista. Meille on sanottu paikallisesta maanmittauslaitoksen toimistosta, josta kartat on ostettu, että kartoista ei saa ottaa kopioita. Siitä on kyllä jo aikaa. Miten asia on? Voiko asiakas ottaa haluamansa kopiot?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Heikki Poroilan Tekijänoikeutta kirjastoille http://www.kaapeli.fi/~musakir/copyright/etusivu.htm sisältää usein esitettyjä kysymyksiä ja myös kysymyksen ja vastauksen karttojen kopioinnista kirjastossa. Kirjaston asiakkailla on oikeus valmistaa kartoista kopioita yksityiseen käyttöön tekijänoikeuslain 12 §:n nojalla.