Arvi Kivimaa on kirjoittanut sanat Joonas Kokkosen säveltämään Erekhtheion-kantaattiin. Se kantaesitettiin 1970 Turun yliopiston 50-vuotisjuhlissa. Onko ko…

Kysytty

Arvi Kivimaa on kirjoittanut sanat Joonas Kokkosen säveltämään Erekhtheion-kantaattiin. Se kantaesitettiin 1970 Turun yliopiston 50-vuotisjuhlissa. Onko ko. runo julkaistu ja jos niin missä kokoelmassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Arvi Kivimaan runo löytyy Erekhtheion-kantaatin sisältävän cd-levyn tekstilipukkeesta (cd-levy Kokkonen, Joonas: Inauguratio, BIS-CD-498). Samalla äänitteellä on kantaatin ja Inauguratio-teoksen lisäksi Kokkosen 2. sinfonia ja Interludeja oopperasta Viimeiset kiusaukset. Teokset esittää Lahden kaupunginorkesteri, jota johtaa Osmo Vänskä. Kantaatin laulavat Satu Vihavainen, Walton Grönroos ja Akateeminen laulu. Cd on julkaistu vuonna 1991.