Otsikko
Missä Tolfanin pommitehdas oli Turussa?

Kysytty

Antti Tuurin kirjassa Paavo Talvelan elämä sivulla 136 mainitaan Tolfanin pommitehdas, joka sijaitsi Turussa. Googlesta ei ollut apua.
Missähän tällainen pommitehdas mahtoi olla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kärsämäessä sijaitsevat nykyisin Farmoksen Turun tehtaat, joiden tiloissa toimi Oy Tolfan Ab:n pommitehdas sotavuosina 1939–1945.

Kuva Finnassa Oy Tolfan Ab

Lähde:

Pavén, Pekka: Kotikyläni Kärsämäki : historiaa ja tarinoita. (2000 s. 47-48). Lähteessä tehtaan nimi kirjoitetaan kahdella tavalla, kuvan yhteydessä Tolfvanin pommitehdas.