Annoin isälleni (nyt 71v) joululahjaksi dvd -soittimen. Hänpä innostui siitä ja alkoi muistella elokuvia, joita tahtoisi nähdä uudelleen. :) Yksi oli hänen…

Kysytty

Annoin isälleni (nyt 71v) joululahjaksi dvd -soittimen. Hänpä innostui siitä ja alkoi muistella elokuvia, joita tahtoisi nähdä uudelleen. :)

Yksi oli hänen muistinsa mukaan " Vihreän laakson (järven/vuoren..?) salaisuus.

Kysymys:

Onko tuolla nimikkeellä olemassa joku "länkkäri"? Vihreä oli varma sana nimessä ja loppu luultavimmin .. laakson salaisuus.

Isäni on ollut 50-60 luvulla nuoruudessaan innokas lännenelokuvien katselija ja tahtoisi varmaan viritellä nuoruusmuistojaan. Sitä minä tällä kysymykselläni yritän hiukan edistää! Kiitos! :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä saattaisi hyvinkin olla Michael Gordonin v. 1951 ohjaama lännenelokuva The Secret of Convict Lake, joka sai suomenkielisen nimen Vihreän järven salaisuus. Näyttelijäkaarti oli maineikas ; pääosissa olivat mm. Glenn Ford, Gene Tierney, Ethel Barrymore ja Johnny Greer. Elokuvassa esivaltaa paossa oleva rosvojoukko saapuu lumimyrskyssä pikkukylään, joka on tilapäisesti vain naisten asuttama miesten ollessa rosvojen takaa-ajossa. Lisäksi alueelle on vuosia aikaisemmin kätketty suuri summa varastettua rahaa.
Valitettavasti näyttää siltä, ettei kyseistä elokuvaa ainakaan toistaiseksi ole julkaistu DVD:nä.
Lähteet : http://www.elonet.fi/moviesearch
http://akas.imdb.com/title/tt0044015/maindetails