Otsikko
Ann Landersilta ei ole käännetty suomeksi yhtään kirjaa, mutta olisiko jossakin antologiassa (ehkä hengelliseen vivahtavat kokoelmat) tämä hänen ajatuksensa:…

Kysytty

Ann Landersilta ei ole käännetty suomeksi yhtään kirjaa, mutta olisiko jossakin antologiassa (ehkä hengelliseen vivahtavat kokoelmat) tämä hänen ajatuksensa:
Eräänä yönä näin unta, että kuljin Herran kanssa meren rannalla. Taivaalla välkehti kuvia elmästäni. Niissä kaikissa näkyi jalan jälkiä hiekassa. Toisinaan jälkiä oli kahdet, joskus vain yhdet. Elämäni vaikeimmissa kohdissa näin vain yhdet jalan jäljet ja sanoin Herralle: - Herra, sinä lupasit olla kanssan joka päivä elämäni loppuun asti. Mikset ollut kanssani silloin kun minulla oli kaikkein vaikeinta? Herra vastasi: - Niissä kohdissa joissa näit vain yhdet jalan jäljet, lapseni, minä kannoin sinua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Apuna tämän vastauksen antamisessa on ollut maailmaa nähnyt ja erinäisiä hartauspuheita kuullut teologi ja pappi. Hänen mukaansa kertomasi ajatus tai pieni tarina ei ole peräisin Ann Landersilta, vaan se on suosittu kertomus, jota kerrotaan eri puolilla maailmaa, Bulawayosta Bogotaan, mitä erilaisimmissa yhteyksissä, joko taruna tai peräti omana kokemuksena tai omaan uneen perustuvana tapahtumana.

Siitä löytyy versioita varmasti myös suomalaisessa (hartaus)kirjallisuudessa. Kyseessä on uusi legenda, joka saa kertojastaan riippuen erilaisia merkityksiä ja lisävärityksiä. Kun siis kerrot tätä tarinaa eteenpäin, voit sanoa että alkuperäinen tekijä on tuntematon.