Otsikko
Aloitin koulun 1968. Alakoulussa oli lukukirja, jossa ensimmäinen satu kertoi lapsista, jotka olivat laiturilla ja kurkkivat veteen. Vedessä uiskenteli kaloja…

Kysytty

Hei. Aloitin koulun 1968. Alakoulussa oli lukukirja, jossa ensimmäinen satu kertoi lapsista, jotka olivat laiturilla ja kurkkivat veteen. Vedessä uiskenteli kaloja ja aurinko heijastui myös. Jotenkin minulle on jäänyt mieleen tuo kirja ja haluaisin sen löytää vuosien jälkeen. Mistähän osaisin etsiä? Kävin alakoulun Tuusjärvellä, kuului Tuusniemen kuntaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirsi Kunnaksen (ja työryhmän) Aikamme lukukirja 2:n ensimmäinen tarina on Kesä tuli, jossa kerrotaan Hietasen lapsista. Kuvassa on laituri, jonka raosta poika kurkkii alla uiskentelvia kaloja, toinen virittelee ongenvapaa laiturin edustalla ja sen vieressä tyttö, kuinkas muuten, pesee pyykkiä. Kirja oli juuri tuolloin tuore. Olisikohan kyse tästä?

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Kiitos valtavasti?. Nyt vaan etsimään?‍♀️