Aleksanteri I kuoli virallisesti 1825 Taganrogissa, mutta epävirallisesti, tarinoiden mukaan hän kuitenkin jätti hallitsijan työnsä ja ryhtyi munkiksi eläen…

Kysytty

Aleksanteri I kuoli virallisesti 1825 Taganrogissa, mutta epävirallisesti, tarinoiden mukaan hän kuitenkin jätti hallitsijan työnsä ja ryhtyi munkiksi eläen vielä lähes 40 vuotta. Seura-lehden artikkeli 31.7.2016 kirjoittaa: "Yli 200 vuotta vellonut arvoitus saattaisi ratketa dna-testien avulla. Venäjän ortodoksisen kirkon Tomskin osasto on ilmoittanut, että se ei vastusta dna-näytteenottoa munkki Kuzmichin jäännöksistä. Ortodoksinen kirkko julisti Kuzmichin autuaaksi vuonna 1984."
Onko dna-testiä vielä tehty ja jos on mikä on ollut tulos?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Viime kesäisessä (2017) Romanovs Newsin numerossa suvun nykyiset jäsenet leimaavat koko tarinan pelkäksi legendaksi ja ainakaan kesään 2017 mennessä ei dna-testejä oltu tehty. Jos osaatte englantia niin juttu on luettavissa verkossa osoittessa http://yourievsky.net/upload/Romanov_News_111_ENG.pdf

Artikkeli alkaa sivulta 49. Artikkelissa viitattu vuonna 2016 esitetty  tv-dokumenttiin, joka on edelleen verkossa nähtävissä, mutta se vaatisi venäjän kielen taitoa. Se löytyy osoitteesta: https://russia.tv/brand/show/brand_id/61971

Ilmeisesti Seuran artikkeli perustuu tähän tv-dokumenttiin.