Äitini muistelee lukeneensa 40-50 -luvun taitteessa sadun, joka kertoo lehmästä, joka lähtee kaupunkimatkalle. Onko tietoa, mikä tämän sadun nimi on?

Kysytty

Äitini muistelee lukeneensa 40-50 -luvun taitteessa sadun, joka kertoo lehmästä, joka lähtee kaupunkimatkalle. Onko tietoa, mikä tämän sadun nimi on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tikkurilan kirjaston lastenosaston avustuksella löytyi Kirsi Kunnaksen satu "Kanan kaupunkimatka", jossa esiintyy myös lehmä. Se on julkaistu ensimmäisen kerran vuonna 1957. Satu löytyy seuraavista kirjoista:

TEKIJÄ Kunnas, Kirsi
TEOS Tiitiäisen tarinoita / Kirsi Kunnas ; kuv. Maija Karma
PAINOS 4. p. - 5. p. 1973. - 6. p. 1980. - 7. p. 1987. - 8. p. 1989. - 13. p. 2000. - 16. p. 2008

Tiitiäinen, metsäläinen : suomalaisia satuja / kuv. Kristina Segercrantz ; [toim. Kaarina Miettinen]
PAINOS 2. p. 1991
JULKTIEDOT Porvoo ; Helsinki ; Juva : WSOY, 1989
ULKOASU 247 s. : kuv.

Petterin kirahvit ja muita suomalaisia satuja / kuvittanut Kristina Segercrantz
JULKTIEDOT Porvoo : WSOY, 1999
SARJA Suuri suomalainen satukirjasto ; 3

TEOS Suomalaisten satujen helmiä. 2 / kuvittanut Salli Parikka ; toimittanut Eila Jaatinen
JULKTIEDOT Helsinki : Kirjapaja, 2001
ULKOASU 269 s. : kuv. ; 27 cm