Äitini lauloi minulle tuutulaulua, jonka sanat haluaisin löytää. En muista siitä kuin tämän verran: he ovat unijukka ja nukkumatti vaan ja illan tullen saapuu…

Kysytty

Äitini lauloi minulle tuutulaulua, jonka sanat haluaisin löytää. En muista siitä kuin tämän verran: he ovat unijukka ja nukkumatti vaan ja illan tullen saapuu ne sua katsomaan. nyt hieman hietaa silmiin ja painot ripsiin vaan niin silloin pikku-kirsti jo unten maille saa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti emme ole löytäneet mitään näillä tiedoilla. Tietokannoista löytyy tietoa yleensä laulun nimellä, myös sanoilla laulun nimessä. On olemassa kirja, Nukkumatin ja unijukan seikkailuja (1924)joka on Aili Somersalon kirjoittama teos. Tässäkään kirjassa ei ole tuutilaulua. Voisiko tämä laulu olla oman perheen muunnelma kansanlausta?