Kihnulainen perinteentaitaja Anna Köster (s.1899) on laulanut arkistonauhalle kehtolaulun "Uni, tule silma peale". (Nauhoite löytyy Virosta,…

Kysytty

Kihnulainen perinteentaitaja Anna Köster (s.1899) on laulanut arkistonauhalle kehtolaulun "Uni, tule silma peale". (Nauhoite löytyy Virosta, Kirjandusmuuseumista, kerääjä O.Köiva 1959.) Olen kuitenkin kuullut juuri tähän arkistonauhaan tehdyn suomalaisen levytyksen/sävellyksen, joka on oletettavasti Otto Donnerin tekemä (?). Pystyykö tätä levyä löytämään mistään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ehkä tarkoitatte seuraavaa levyä? Pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistohaku-tietokannasta löytyy tekijänimellä Collage levy nimeltä Parimad lood 1970-76 = Complete recordings Se kuuluu Itäkeskuksen kirjaston, Kirjasto Kympin ja Leppävaaran sekä Tapiolan kirjastojen kokoelmiin. Tarkemmat tiedot Helmet-aineistohausta osoitteessa http://www.helmet.fi Kirjoittakaa Sanahaussa hakukenttään Uni tule silma peale. Ko levyn tiedoissa ei kuitenkaan mainita Otto Donneria.