Otsikko
. Äitini ja minä olemme etsineet jo pidemmän aikaa erästä vanhaa runoa. Kyseinen runo liittyy jotenkin Salon kaupunkiin ja salon ensimmäisen nimetyyn…

Kysytty

Hei. Äitini ja minä olemme etsineet jo pidemmän aikaa erästä vanhaa runoa. Kyseinen runo liittyy jotenkin Salon kaupunkiin ja salon ensimmäisen nimetyyn asukkaaseen, seppä Lauriin. Vain pätkä "...oli pajassa ahjo ja seppä sen..." on jäänyt mieleenni. Runo on ilmeisesti esitetty jossakin Salon vuosijuhlassa aikoja sitten. Mistä kannattaisi lähteä "metsästämään" kyseistä runoa ja mihin tilaisuuteen runo liittyy?

Vastaus

Vastattu

Kirjaston lähteistä ei vastausta valitettavasti löytynyt. Salon kotiseutuyhdistyksestä Salo-Uskelan seurasta luvattiin selvittää asiaa ja pyydettiin ottamaan suoraan heihin yhteyttä. Sähköpostiosoite on salouskelanseura@gmail.com ja seuran kotisivut löytyvät alla olevasta linkistä:

https://salo-uskelanseura.fi/